PHOTOS FROM BARCELONA

Eftersom det inte är första gången jag åkte dit så tog jag inte många bilder och kollade inte på massa sevärdheter eftersom det har man redan gjort. :)


Första bilden typ: La sagrada familia på dagen & kvällen (samma dag).


La playa och bio; Harry Potter och halvblodsprinsen!



Diagonal Mar (köpcentrum) och food @ Wok Gu! <3


VÄRLDENS GODASTE MILKSHAKE FINNS I GRAN VIA 2.
Gran via 2 (köpcentrum) jag valde två glass-smaker som jag (+kusinen) brukar; kinderägg och krossad choklad. <3 YUMMY. Sen gör de en milkshake av det. Skulle en sån god milkshake finnas i Göteborg skulle jag köpa varje dag. Himmelskt gott!


La playa och jag gillar att vara childish, hihi konst med stenar.


Senare på kvällen var det chilla med mat oså hos en kompis. :)


Grillning hemma på terrassen och sedan åkte vi lååångt för att kolla på Castellers (människotorn), jätteduktiga! Små barn som klättrade upp. Läskigt, de vinglade lite.




Bila i 3 h till Illes Medes (Costa Brava) för att snorkla & bada, underbart!


STARBUCKS! Såklart måste jag gå (bokstavligt, låg inte så långt bort) till min kärlek, hahaha. Beställde en god muffins & frappuccino.


Chilla @ un bar i Catalunya.


Åt på buffén Tayu, HERREGUD. Jag har aldrig ätit så mycket i hela mitt liv. Det kändes verkligen som om min mage skulle sprängas och sen när man gick var det nästan som om man skulle spy. Kände mig mätt hela dagen och dagen efter kände jag fortfarande lite granna den mättnaden. Det var på ett rullande band och jag bara tog och tog. Sushi av alla sorter, nudlar och massa asiatiskt. YUMMY YUMMY!


ANDORRA!
Bila i 3,5 typ till Andorra. Jag var väldigt hyper påväg dit även om jag knappt sov i två timmar. Men sen när vi skulle hem eller ja först åkte vi upp till berget och det var massa kurvor. Så jag blev lite åksjuk, när jag är det + trötthet då är jag GRINIG PÅ HÖG NIVÅ. Haha! Nej men, det gick över sen när vi tog våran paus. :) Det var billig elektronik där, eller ja någorlunda. De köpte en hel del, jag köpte bara ipod fodral. Sen var det kossor m.m. som gick runt där och vi blev lite rädda när en tjur kom hahaha vi bara "veva upp rutan nuuu!" hahah. <3 Sen en padda som plötsligt kom fram from nowhere. Näst sista bilden kan man åka skidor/snowboard på vintern, det hade min kusin och Andrei gjort.


ADIOS ESPAÑA!
Utsikt från där mina kusiner bor, Plaça d'Espanya.

Oh my, inlägget blev inte lite långt heller. Jag får väl säga att jag tar igen bloggningen baraför jag inte skrev något på sommarlovet typ. Detta tog mer än en timma ju! Hahah. Klockan är redan elva. Fotona är i ordning men tog inte kort varje dag och har inte bilder från dem andra så ni får nöja er med dessa. Enjoy the pics!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du som varit i Barcelona så ofta måste väl veta att det heter Plaza Espanya! ;) Kraaam!

2009-08-27 @ 17:57:25
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha va bra!! tack :D, ska nog köpa vantarna idag =)

2009-08-27 @ 18:34:43
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: Maria

*tack systeryster, jag hade bara glömt av. Visste inte att allt där hette så :)*

2009-08-27 @ 22:50:45
URL: http://h3llokitty.blogg.se/
Postat av: Evelina

Härliga bilder! Skulle verkligen vara uuunderbart att åka dit och slippa det här gråa höstvädret ... =)

2009-10-21 @ 12:04:57
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/
Postat av: sofie

åhh, vad kul med barcelona! Är det fint där? :P

2009-10-27 @ 10:56:10
URL: http://sofief.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0