ALLT FÖR MIN SYSTER

Igår sträckläste jag de resterande, halva boken, av Allt för min syster - Jodi Picoult. Kunde verkligen inte släppa ifrån mig den och klockan var plötsligt lite innan fyra när jag slog ihop boken. Finner inga ord som beskriver hur bra den var! Absolut den bästa boken jag har läst. Vissa delar var så söta, roliga, intressanta, lärorika och sedan några delar där tårar bara rann. Skulle vilja riva ut den sista delen och ha den hemma! Önskar att jag läste den sista delen på engelska, skulle bli mycket finare. Men annars var det väldigt många juridiska- & medicinskabegrepp som jag inte skulle förstå på engelska tror jag. Haha! Så lika bra att den var på svenska. Men den här boken förvånade mig verkligen i slutet! Åh, så bra var den! Ett stycke som är i mitten av boken är så söt och jag tänkte just för den sekunden att en sådan mamma ska jag bli för det hon gjorde! Om någon ska läsa den så är det bäst att jag inte spoilar. (: Men det här är i alla fall bokens handling:

Trettonåriga Anna Fitzgerald har alltid funnits där för sin syster Kate - bokstavligt talat. För Anna är en så kallad designer baby, en perfekt genetisk matchning till systern, som lider av en ovanlig typ av leukemi. Hon var bara några minuter gammal när hon för första gången donerade friskt blod till sin syster. Det är kanske inte så konstigt att Anna hela livet känt sig som en reservdel till Kate.

Men nu har Anna fått nog. Kate har blivit sämre och om inte Anna donerar sin ena njure till henne kommer Kate att dö. Trots att Anna älskar sin syster vill hon inte längre att besluten ska fattas över hennes huvud. Hon uppsöker en advokat och stämmer sina föräldrar för att få rätten att bestämma över sin egen kropp..

 


Måste se filmen någon dag där Cameron Diaz är med!



Kommentarer
Postat av: emma

jag gillar mycket! boken och inlägget. fortsätt så marrelito. pussar och kramar från din inte så hemliga beundrare

2010-08-06 @ 12:57:22
URL: http://dodvinkel.blogg.se/
Postat av: Marrelito

Marrelito gillar sin inte så hemliga beundrare! ;) ♥

2010-08-08 @ 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0