RETOUR A VEGA

Le mignon Emma. Här kommer ett nattinlägg.

Franska är det finaste språket, den här låten spelas hela tiden i min Spotify & iPod.

the stills - retour a vega

Okej. Idag har det varit en chillchill idag! Vaknar alltid så himla sent. (och lägger mig alltid så sent!) = sluta whina, får skylla mig själv. Jaja, nu håller jag på att läsa New Moon också och den är sååå bra. Skönt att läsa ute på balkongen, speciellt när det är så fint väder som det var idag! Förhoppningsvis läser jag ut den innan jag ser Eclipse på bio. (på premiären den 30:e juni, åh längtar!) Sedan har jag andra böcker att läsa. Det blir alltid så när jag väl läser en bok så vill jag börja på en annan också. P.s. I love you ska jag läsa efter New Moon! Harry Potter böckerna får jag läsa i hösten (säger alltid så) tycker de verkar mer höstiga. Hahah! Snart kommer väl den sista filmen på bio?! :O LÄNGTAR TILL DEN OCKSÅ!

Och förutom allt det där så har jag verkligen toksurfat och kollat efter mobiler. Hehe. Youtube är bra! Eller kanske inte, jag sitter hela natten och kollar på reviews, sedan så blir jag sugen på att köpa en! Jag vill ha en touchmobil. Har velat ha en sedan förra veckan när jag började kolla hela natten lång. Typ i förrgår kunde jag inte sova bara för att jag tänkte/drömde att jag hade mobilen och allt sådant. Det gör jag alltid när jag får en sådan teknik-period. (Den tiden jag är galen och tänker bara på tekniska prylar eller spel.) Det är så konstigt att man tänker hela tiden "Åh, jag lovar jag kommer aldrig tröttna på den grejen! Ska ha den i all evighet! Ska sova med den!" (Haha, typ!) så tröttnar man ändå på den och vill ha mer eller bara något annat. :( Men jag vill veeerkligen ha en ny mobil. Min morbror i Taiwan har lärt mig att man ska njuta av livet, inte tänka så mycket. Bara go with the flow. Vill man ha något så tar man det. (Inte snatteri!) Men att man inte ska tänka på pris etc. Bara göra det! NU SKA JAG GÖRA DET. IMORGON KÖPER JAG EN NY MOBIL. På köpet får jag nog en mamma som kommer att skälla på mig. Hahaha! Nej men, imorgon vill jag i alla fall titta på två mobiler som jag har tänkt. (om jag orkar)

HTC smart (pink) så himla snygg så att jag dööööör! Det är exakt den rosa färgen som jag Ä L S K A R! Den kollade jag på först. Ganska enkel telefon. Har dock ingen wi-fi. 3mpx kamera (behöver inte ha bra kamera). Enkla funktioner. Qwerty tagentbord (alltså på skärmen). Friendstream, någon funktioner där facebook statusar etc. hamnar. Bara bläddra en gång så kommer man till favoriter där man lägger nio vänner som man kan snabbt ringa/smsa. Så är det en bild på vännen. Hahah! Sådana smådetaljer som jag blir såld på. Egentligen är det inte så mycket med telefonen när jag tänker på det. Designen och lite smådetaljer är väl det som gör mig såld. Den är inte så himlans dyr; 1800kr.

Samsung Galaxy Spica i5700 (black) är inte lika snygg på det sättet som HTC är tycker jag. Den ser lite tråkig ut. (på bild. hört att den är snygg i verkligheten) Mer stilren tror jag. Den andra är ju rosa så det är väl det som gör den snygg för mig! Den här har i alla fall typ allt. Wi-fi, stor skärm, bra touch, snabb, Android (kan ladda ner massa applications), qwerty tagentbord när man vrider OCH halvskärm. Yeah! Likt iphone men mer b antagligen. Haha, min plånbok är inte stor nog för att kunna köpa en iphone sedan vill jag nog inte köpa en så dyr. Det är ju jag! Som brukar tappa, förstöra grejer.. (säger hela familjen typ, buhu) Grymt bra batteritid också! Det har HTC med, men den här har bättre. Tror nog den här är ett bättre köp eftersom jag hittade den på Phonehouse för 2000kr!!

Det här är ett typiskt i-landsproblem. Men alla har ju olika slags problem i världen. Man mår ju dåligt när man inte har det som man vill ha och så tänker man på det hela tiden. Jag har ändå råd. Jag tänker alltid på vad andra människor spenderar sina pengar på och hur jag inte spenderar lika mycket. Så tänker jag men då kan jag väl göra det? Hon köpte ju en tröja för 2000kr! Men deras inkomst ser ju liiite annorlunda ut också. Önskar att mitt bloggandes här gav några tusen i inkomst. Får nog börja lägga upp några "dagens outfit" och lite modetips! Hahah :) Aja, får väl se hur det blir imorgon.... Durudum!!! Nästa inlägg kanske rubriken blir "i'm crazy but this phone is amaziiiing!" Hahaha.

Nu får jag gå och sova på saken.

Eller nej, just det! I torsdags lunchade vi som jag skrev i inlägget innan. Det var riktigt myspys! Kändes som en gammal rutin att man efter skolan går runt i stan med ett härligt gäng, fast bättre. Vi åt i alla fall sushi och det var yummyyummy. Sedan gick vi runt i stan och shoppade/fönstershoppade. Åh, tyvärr sprang tiden iväg och jag var tvungen att gå till jobbet runt fem. :( Känslan var typ som när man ska vakna till skolan klockan halv sju på morgonen "Ska jag verkligen gå? Jag orkar och vill inte! Snoozar lite till." Hahah. Nä men. Det får bli flera sådana dagar. Det sade vi ju! Eller Yasmini? Nästa vecka? :D I hope so. ♥


Kommentarer
Postat av: Connie

Haha förstår att d e svårt att välja vilken mobil som e bra =p men funktionsmässigt e samsung bättre men htc har snyggare design =) va jobbar du med da söta Maria? =) greetings från kina! =D

2010-06-19 @ 11:39:57
Postat av: Linus

Vilka söta sushi-bitar! :D

2010-06-19 @ 11:58:33
URL: http://fjortizforevah.blogg.se/
Postat av: Felicia

Klart du ska unna dig, du som alltid är så streetsmart och handlar ekonomiskt! Så länge man har pengar att leva på och lite att lägga undan så får man ju leva idag ja! :) Xoxo

2010-06-19 @ 12:29:30
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: Ester-Lee

underbart fin låt :)

2010-06-19 @ 12:34:28
URL: http://danshoran.blogg.se/
Postat av: Emma

Merci, Marrelito :) J'ai une bonne piste comme je pense que tu aimes! Mr Hyde - BB Brunes. Écoutez-le :)

2010-06-19 @ 14:03:26
URL: http://dodvinkel.blogg.se/
Postat av: Yasmin

Maria du är för rolig! fast jag måste ju säga att jag är lika dan, det där med tekniska saker :P

Klart det kommer bli mer sånna dagar!! :D Jag är ledig hela veckan! :D

2010-06-19 @ 21:28:22
Postat av: Maria

Connie: Haha, ja helt rätt! Jag jobbar på GP som telefonförsäljare. :) Åh, lyckost dig! Vill också till Kina! <3



Felicia: preciiis! ;)



Emma: Det var en riktigt bra låt faktiskt! Men måste nog lyssna mer för att det ska bli en drog. (;



Yasmin: Haha! <3 Vi är väldigt lika ändå. Kommer ihåg när vi hade OC-maraton och sov hos dig så hade vi många knäppa saker som båda gjorde. ;D Yippiyeyyy! <3

2010-06-19 @ 21:48:35
URL: http://h3llokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0