AU PAIR

Det vill jag faktiskt göra. Då kommer många rutor kryssas i i min checklista "vad man ska göra innan man dör". Nej men, jag menar att man kommer lära sig så sjukt mycket och det är mycket som man alltid vill göra i livet och jag tror att man kommer att få det utav att jobba som au pair.

 

Jag vill åka utomlands och leva ett liv, inte som turist utan som en vanlig person. Tänk vad självständig man blir och vad mycket man kommer lära sig. Små söta barn som pratar engelska, ta hand om dem, bli en stora syster som jag aldrig har varit. Träffa på nya vänner, nya människor, nya kulturer. Shoppa i en stad där det finns massa städer att välja på och inte de tre stycken affärer som i Göteborg. (haha, skämt åsido!) Om man hamnar i New York, tänk att se Times Square när man vill. Tänk att åka till China Town. Tänk att äta god mat för typ trettio kronor. (haha!) Tänk att gå runt där och tänka att man ska bo där i ett år eller hur länge det nu blir, inte en vecka som den gången jag var i New York. Om man hamnar vid California, tänk att gå till stranden som ligger bredvid huset. (Haha, såklart inte alltid!) Tänk att gå runt i bikini. Hahah! Tänk att gå utan en jacka utan bara njuta över sommarvädret. Tänk att inte behöva tänka på om det ska regna. BARA LEVA LIVET!

 

Nu är det ju inte så att man alltid hamnar i den perfekta familjen eller den staden man vill.

Jag har nu halva dagen, eller ja sedan jag kom hem från gymmandet och ätandes med Selda så har jag tittat runt på internet om Au Pair. Det var igår jag började tänka lite på det och skickade t.om. ett brev som au pair till irland! Hahaha. Jag vet inte vad jag tänkte på riktigt. Det var sent på natten. Det är ju då jag får mina konstiga idéer som sagt. I alla fall idag kollade jag runt och det verkar så lockande. Alla bloggar, brev, information om Au Pair. Nu har jag inte något att länga till riktigt. Jag har ju inga planer alls om vad jag ska bli. Det är fel om jag ska välja ett program nu bara för att jag måste. (Måste ju inte!) Men jag känner mig inte riktigt redo för att satsa på en karriär redan nu?! Har inte levt livet än. Det finns så mycket som man inte vet om och så mycket som man inte har upplevt. Jag tycker att lär man sig så himla mycket när man åker utomlands och tänk att BO utomlands kommer ju ge så mycket mer. Jag längtar till studenten, det gör jag. Men dagen efter det? Det kommer ju nästan vara deprimerande. Jag vill ha planer. Jag vill längta till "datum x/x -10" för då ska jag till USA i ett år! Eller något sådant. Jag vill så gärna utomlands, bo utomlands som min brorsa gjorde och även min syster gjorde det i ett halvår. Au pair är ju billigt, ibland t.om. gratis och det är ju bra på CV!


And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.

 


"When one door closes, another opens; but we often look so long and so regretfully upon the closed door that we do not see the one that has opened for us."


Kommentarer
Postat av: Felicia

Lillstrumpan, klart du ska till ditt älskade USA som du alltid pratar om. Hihi, sen är allt som sagt kanske inte så perfekt som man kan hoppas men klart du ska uppleva det - att bo där o så. Karriär och utbildning finns det alltid tid till sen, i fyrtio år så ett år utomlands är bara utvecklande...även fast vi kommer sakna dig här. :( Men vi hälsar på såklart! Du får se till att fixa körkortet först bara... men såg den kändaste och tryggaste au-pair föreningen. http://www.sts.se/sweden/ap/start/. Kostar lite men det e d nog värt för tryggeheten. Xoxo

2010-03-21 @ 10:50:47
URL: http://flicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0