UF-MÄSSA

Jaha.. Då var UF-mässan slut.✞Det har gått två dagar och just nu är jag väldigt trött och ska alldeles strax lägga mig. Vi fick sålt på några lådor, fått in beställningar och gett ut en del flygblad. Det skulle vara roligare om det bara kom en massa folk som köpte lådor. Men vi fick inte den bästa monter-platsen vilket kan ha gjort att det blev som det blev, ibland har man inte så tur. Eller så var de bara inte intresserade av våra lådor/askar.

Den här dagen, fredagen, var den riktiga mässan. Igår var det smygpremiär och innan det höll vi på med montern. Det var väldigt stressigt! VÄLDIGT! Vi hann färdigt med målningen och så, men skippade handen. :( Sad but true. Vi hade parkettgolv som inte satt riktigt perfekt, men ändå ett annat golv än mattan!
Idag var det invigning vid tio och man fick reda på vilka som hade vunnit i några kategorier.. tyvärr vann vi inget. Vilket jag ändå hade hoppats på men kände att det inte skulle hända. Däremot senare på kvällen när det kom de andra kategorierna så trodde jag (+6 till) att vi skulle komma tredje, andra eller första plats på vara, hantverk, bästa uf, montern. Vi satt där och verkligen skakade, hjärtat dunkade dubbelt så snabbt och vi var jättenervösa. Sen började vi typ tappa hoppet om allt när vi inte fick pris för vissa kategorier som vi tyckte att vi var värda. Det är skumt att vi inte toppade bland de tre bästa i hantverk.. Lite konstigt ändå? Visst, de andra var också duktiga! Men vi har lagt så mycket tid på allt det här. Jag kan skriva verkligen flera sidor om vad jag tycker om det där, men jag ska inte skriva så mycket.
I början var det 'bästa innovation' och där var det några som hade en produkt som de inte hade tillverkat eller testat. Jag har glömt av idén som de hade, och den var säkert jättebra. Men de hade bara en prototyp eller så skulle de t.om. ta fram en prototyp. I don't know. Men vem som helst kan ju egentligen sitta och planera noggrant med produkten i ett halvår (till mässan), själva produkten måste väl ändå vara någorlunda färdig? Sedan kan man utveckla produkten. Jaja, ska väl inte tjata så mycket mer om det. Blir bara (mer) grinig.

Som sagt. När vi började tappa hoppet så hade vi ändå lite hopp kvar till 'Bästa UF-företag' och vi fick reda på att fem företag har nominerats av de femton. Då började blodet pumpa trippelt så snabbt och allt det där. Där bakom är det powerpoint och så står det "5 nominerade till bästa uf-företag". Ett annat företag kommer först, sedan kom ÖverrASKning UF, Kitas Gymnasium. Alltså just den sekunden så tänkte man inte på något alls. Utan alla vi bara hoppade till och skrek (t.om. vissa söta grät) Hihih! Jag har väldigt lätt för att gråta men det hände så mycket på en och samma gång och nu var det ju bara nomineringen, vi hade ju fortfarande chansen att hamna top 3 vilket vi väldigt gärna ville så jag hade inga tårar. Men tyvärr var det tre andra företag som hamnade i top 3. :( Jao, man blev deppig. Egentligen skulle jag inte bli det om jag verkligen inte kände att vi borde ha vunnit det! Så mycket som vi har slitit så fick vi inte ens gå upp på scenen någon gång. Argh! När jag menar slitit så är det inte bara om mässan, utan haga marknaden, butiker, lådorna, övertid i skolan, allt! De som kom i top 3 måste ju också ha varit väldigt duktiga.. men ändå! Vi fick inte ens bästa hantverk.

☆ Att hamna delad fjärde plats i 'Bästa UF-företag' som är den bästa kategorin tyder på att vi är väldigt duktiga! Jag är väldigt stolt över oss. Men ändå är jag lite deppig eftersom jag tycker att vi förtjänar bättre. Det var ett minne för livet när man såg att man var nominerad i 'Bästa UF-företag' och det kommer jag aldrig glömma, själva känslan & glädjen är obeskrivlig! ☆

Några få bilder kommer nog imorgon som jag har i min kamera.


Tack till allihopa som kom till mässan!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Bland topp 5 UF företag är inte fy skam! Det är väldigt duktigt av er! Tänk hur många som inte fick hamna där... :) Kram!

2010-03-13 @ 12:07:05
URL: http://flicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0