la semana

Igår orkade jag inte skriva om veckan när utbytesstudenten Tania var här, jag gör det nu! :)

DAY ONE 4/4 Hola Tania!
Spanjorerna anländer klockan 19:55. Jag, pappa och min bror Kevin åker dit. Men det tar en lång stund typ till halv nio då de kommer ut från dörren. hahah, vi alla var jättenervösa och allt. Kom hela tiden ut andra personer och inte spanjorerna, kändes som om en kändis skulle komma ut.
Vi åkte hem och i bilen var det lite spänt och svårt att prata på engelska men det funkade väl ok. Vi åt och sen tittade på tv lite men mest pratade om allt möjligt eller något.

DAY TWO 5/4 Shopping och bio 23.20 The eye.
Som de allra flesta personer gjorde (de som hade spanjorerna iallafall), vi gick in till stan! Såklart ska de få se på nordstan och allt när de inte har något sådant i Riberia. hahah (LUFF!) Där träffade vi massa andra från klassen oså. Först åkte jag och Tania in till stan med mamma för hon ville följa med ^^ När Sellie och Co. var färdiga då mötte jag dem vid kopparmärra.
Vi gick in lite här och där, det blev burgerking mat som de inte har i Riberia HAHAH. Vi köpte biljetter till Ullevi och biobiljetter till The Eye. Sen blev det väl café och allt sådant.
När klockan var runt tio åkte vi in till stan igen och mötte hela gänget (Sellie, Andrea, Emily, Sara, Anna, Raquel) och så mötte jag Sandra Gurkan i bussen :) men iallafall vi luffade och några gubbar som var inne i GamlePort vinkade in oss HAHAHHA. uhh! Aja vi gick runt och försökte hitta något kul ställe, café och allt men bion började snart (23.20) så vi åkte till Bergakungen. Där köpte vi popcorn och läsk.
Filmen var jättebra tyckte jag bara det att det kändes som om hjärtat skulle hoppa ut ett antal gånger. Men en bra film! Rekommenderar att se den på bio iallafall. Fast det var sent, man blev väldigt sömnig. Vi fick skjuts hem av min bror.

DAY THREE 6/4 Heja IFK! Slappa på café cappuccino och vattenpipscafé ;)
Idag var det IFK-Örebro, iiiiiiskallt när man satt där men publiken var grym! Det blev 4-1.
Därefter blev det mcdonalds lite snabbt och sen café cappuccino vid kungsportsplatsen. Hahah vi satt nog i cafét runt två timmar och de senaste minuterna var verkligen tråkiga. Vi bara satt där fast vi väntade på Sofia.
Sen bestämde vi oss för något vattenpipscafé vid centralstationen, haha det var nog det bästa som Raquel och Sara hade gjort. XD Fanns olika smaker oså. Det blev sent sent och vi alla åkte hem.

DAY FOUR 7/4 Orientering och bowling!
BLÄ! Skola. Men inte riktigt, orientering vad det. Vi var hur sega som helst, det började 9:00 och vi skulle vara tillbaka 12:00 vi kom typ tillbaks 11:48 ja två minuter innan. Alla andra var redan färdiga, snacka om segt! Vi kom lite vilse och klättrade i skogen, hade typ delsjön i skorna.
Vi åkte tillbaka till skolan för lunch och sen var det mcdonalds as usual. ;) De åt på mcdonalds/burgerking VARJE DAG. Ja efter det åkte vi först till Sellie oså för att byta om sen till mig, vi bokade bowlingbanor vid Stigcenter. (: Det var tänkt att det skulle vara discobowling men tydligen inte. Aja, det var väl ok. Discobowlingen startade några minuter innan vi skulle gå =/ Det var huuuuuur mysigt som helst! Jag slog en strike iallafall. WEEEEEE.

DAY FIVE 8/4 Postkodsmiljonären och fågelskit xD
Nu var det för en gångs skull utan spanjorerna, det var hela klassen som skulle till Postkodsmiljonären. Haha det var hur coolt som helst! Men mycket mindre än man trodde. Nästa fredag och lördag ja då kommer avsnitten! Jag syns kanske, jag satt både bakom tävlaren och Richard hahah. Får ser hur det blir. Vill spela in, det måste jag säga till mamma! :D
När det var slut åkte vi tillbaka till skolan för lunch och sen ville spanjorerna in till stan och det verkade som om de ville in dit själva eller något men ja, vi lät dem åka dit själva. Eller ja först trodde vi att det var andra från klassen med men ack nej. haha ja och Sellie gick till hemspråket ändå eftersom det skulle ta en tid innan de var färdiga.
Efter det åkte vi in till stan och Emeri hade redan åkt hem men vi väntade på henne vid fontänen med spanjorerna + anna & sara. Emeri kom och vi gick in till Zara en snabbis de köpte grejer, sen fick Anna fågelskit på sig har aldrig fått det och det är jag glad över men någon dag är väl min dag. :P

DAY SIX 9/4 Träff i askim!
Vi var i skolan och försökte plugga lite snabbt för det var jättelång kö till maten. Såklart åt spanjorerna någon annanstans, PIZZA HUT denna gången. Men därefter var det en träff i Askim med några andra från klassen. Där var det pizza igen haha men vi var inte hungriga. Där satt vi och slappa, spanjorerna fick träffa sina kompisar iallafall och så.


DAY SEVEN 10/4 Avslutningsfest i Partille!
Imorgon skulle de åka och de kan ju inte åka utan någon avslutningsfest. haha men jag hade aerobics och det var gött att träna eftersom man har ätit massa onyttigt nu och ville komma bort från spanjorerna lite.
När vi skulle ta och äta fanns inte maten kvar och det har hänt några gånger nu så vi fick pengar och tyvärr blev det Donken :(((( ville egentligen äta thai eller något. men ja ja. that's life!
Jag åkte hem och duschade försökte hinna med avslutningsfikat som var på skolan men när jag väl kom då var alla utanför hahaha. Trevligt! Aja sen var det avslutningsfest i Partille efter toabesök på Donken.
Festen var inte den bästa någonsin hahhahh, den var okeej! Kul att träffa allihopa och så.

DAY EIGHT 11/4 Goodbye, Adios!
Today is the day.. Ja idag åkte spanjorerna. Det är som sagt både skönt och tråkigt. Det har ju varit jobbigt med spanjorerna ibland de kan vara väldigt kräsna! Sen ska man typ alltid ha någon aktivitet med dem verkar det som.
De var med i skolan, alla lektioner var på engelska. SLAPPT! Vi mötte även utbytessstudenter från Barcelona men de var tvåor. Tre stycken eller något var med på våra lektioner.
En snabbis in till stan och tittade på olika grejer, hittade lite hårsmycken på Glitter när vi skulle hem men innan hittade vi en läppglans från Lancome, juicytube som luktade äpple. MUUUMS! haha. inte för jag smakade så. men den var fin och luktade gottigt.
Men de ville ändå hem, de var trötta och ville packa. Första gången eller något ;] Annars vill de vara inne i stan hur länge som helst. jaja. Hemma satt jag vid datorn och hon packade + åt en chokladmuffins med mint ;P
När det närmade sig "slutet" åt vid mat, några wokade nudlar eller något som hon gillade sen åkte vi till flygplatsen. Träffade massa där och det var sorgligt, när iallafall ALLA spanjorer grät. Kanske inte alla killar fast en (Carlos) grät hur mycket om helst hahah. gulligt! :)

TACK FÖR DEN HÄR VECKAN. Det har varit kul och jobbigt hahahah. Men ändå väldigt roligt, ångrar inte att jag gick med på det hela ändå ;) Tania är ändå duktig på engelska och ja, det är nu faktiskt lättare att prata engelska på något sätt. Även om man säger fel.
image142

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0