THE WORLD IS A BOOK, AND THOSE WHO DON'T TRAVEL READ ONLY A PAGE - SAINT AUGUSTINE

Det blir en cityweekend after all! Åh, är så himla glad. Trodde inte att jag skulle resa något den här sommaren men det blev som förr förra sommaren då jag åkte till Frankrike med pappa i fyra dagar. Då var det också ett nytt ställe och nu är det Italien! Har varit i Barcelona så många gånger nu och det är ju tråkigt att vara i samma ställe flera gånger när det är väldigt många ställen som jag inte har varit på. Det som är bra med dessa sista-minuten är ju att jag inte behöver längta så mycket, det är ju redan nu på fredag! Hihi. Ska snart knalla mig bort till biblioteket och låna någon Rom-bok. Har gjort lite antecknar i en mini-bok men vill ha en resebok också. Så mycket historia etc. som kanske är bra att veta.

Som avslutning delar jag med mig ett bra citat av Mark Twain.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Kommentarer
Postat av: Selda

åh ha så kul i Italien! :D och gillar de två citaten, så sant! :D

2010-08-11 @ 20:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0