UF UF UF UF

Idag var man kvar i skolan till sex på kvällen. Nu börjar det närma sig. Om två dagar/en dag så är det UF-mässa. Då gäller det! Längtar och är nyfiken över hur allt kommer att gå, se ut, vara. Vi fick i alla fall gjort riktigt mycket idag och det kändes som ett riktigt företag. Alla hade sina uppgifter, Emma hade kakor som vanligt (YUMMY! Thankies! Väldigt goda var dem.) Hihi! Sen massa skratt... som vanligt! Lovely! På något sätt så är det sorgligt att det ska ta slut. Jag kommer ihåg när man precis började med UF. UF Kick Off. När de sade en massa om att det kommer bli det roligaste och allt sådant. De sade även att man inte skulle vara med nära vänner eftersom man kunde bråka och bli ovänner. Visst, tjatar man, blir irriterad och sådant. Men ovänner? Knappast! Tycker snarare att man har kommit närmare. :]

 

Allting har inte varit lätt och roligt, utan vi valde ju att göra lådor som är väldigt tidskrävande!!! Vi har lagt ner sjukt mycket tid på det här och vi förtjänar att gå hem med en check i handen efter mässan. Haha! I vilket fall kommer vi gå hem med stolthet över allt vi har gjort. Vi har lagt ner en massa pengar på montern, outfit, detaljer.. Lagt ner 120% energi och 100% med pengar. Hoppas inte mer än 100%. Hahah!

 

Det jag ville komma fram till är att jag verkligen inte trodde på dem att UF skulle bli bland det roligaste på gymnasiet. Men det har det faktiskt varit. Man längtar ju inte riktigt på tisdagar eller onsdagar eftermiddagar när man har två timmars UF-lektion + minst en timma eller något (vi är alltid kvar längre). Men det gör inte så mycket, det roliga händer ändå alltid vid slutet. Då all energi har försvunnit och det som finns kvar är humöret när man skrattar åt allt.

 

Har börjat tänka tillbaks till alla minnen som man har haft nu när det närmar sig till studenten, jag längtar till studenten men ändå inte. Jag längtar inte eftersom jag inte vill att vanliga skoldagar ska ta slut. Aldrig mer gymnasietid. Bara verkligheten och vuxenvärlden.
Någon dag snart ska jag lägga upp ett inlägg med massa bilder som påminner om gymnasietiden och allt kul. Det är kul att kolla på! Jag kollade lite igår kväll och fick ett gott skratt åt många söta och roliga bilder & minnen.


Jag måste säga att välja Kitas måste nog vara bland de bästa valen jag har gjort i hela mitt liv. Det måste vara ödet att klasserna blev som det blev för vad skulle jag ha gjort utan mina underbaringar i skolan?


Kommentarer
Postat av: emma

älskar dig marre!

2010-03-14 @ 10:39:28
URL: http://dodvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0