BRAIN ACTIVITY

J A G. B L I R. G A L E N.


Jag får vara nu en defensive pessimist, pessimist överhuvudtaget och att jag de senaste timmarna känner att jag self-handicappar. Men det här går ju inte. Imorgon kommer jag vara helt död och kommer ändå inte kunna något. Visserligen börjar vi 12.30 imorgon, men jag känner att jag måste gå upp runt nio-tio för att plugga meeeer. Sedan för att jag ska kunna tänka någorlunda så måste jag sova i alla fall åtta timmar. FY! Jag skulle verkligen ha läst innan.. det skulle jag. Får ta och skriva in datumet till omtentan i kalendern! No kidding, från och med imorgon ska det bli ändrade vanor med ALLT. Snart nytt år och nyårslöften (som jag aldrig riktigt brukar ha) - nya tag, jag kan lika gärna börja imorgon innan det blir 2011 för det tar ju en tid att vänja sig vid nya rutiner. Men jag lovar att jag, Maria, ska bli mer conscientious.


Vet inte vad min plugg-teknik var den här gången. Det var nog ingen bra att läsa alla kapitel och sedan göra övningstentan eller så. Kommer ju inte ihåg något känner jag nu när jag läser frågorna. Man kan ju säga "Det som kommer in i örat kommer ut ur den andra", just nu är det för mig "Det som kommer in i ögat kommer ut ur den andra". Haha, jag har ju sagt att på natten är jag som mest kreativast och fiffigast. Nä, men hoppas att något av allt det jag har läst har satt sig i mitt förmedvetna. Annars har det varit meningslöst när jag har suttit och läst och läst. Fast de sista sidorna blev ju snabb-läsning, ville bara att det skulle ta slut. (Även om det är intressant!) Suck suck suck. Next time, nästa prov, ja tack till en annan situation.

 

Great! Nu råkade jag knuffa till mitt halvfulla glas med vatten. Som tur var hamnade vattnet bredvid tagentbordet, fast skulle inte göra något ändå. Gillar inte tagentbordet till den stationära. (FYI)


GODNATT! Eller godmorgon? Ja snart god morgon till mamma i alla fall.....


//Grinigastemänniskan_91


Kommentarer
Postat av: Felicia

Man är aldrig som mest kreativ/fiffig på kvällen.. det är bara att det är oftast då man är som mest stressad så man måste vara effektiv. Men bäst plugg har jag hört är morgon till lunch. Mina lärdomar efter många nätter av plugg att det är bättre att avsätta dagarna, typ 9-18 och sen ha kvällarna för återhämtning. Och avsätta dagarna på annanstans än hemma för att fokusera på plugg! ;) Storasyster advidce! Kram!

2010-12-01 @ 19:01:17
URL: http://flicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0