KINDNESS IS LIKE SNOW - IT BEAUTIFLIES EVERYTHING IT COVERS

Idag snöade det. (Det snöade en gång innan, men inte så att jag märkte i alla fall) Den här gången fanns det i alla fall lite lite snö på marken när jag gick ut och så såg jag lite snö på taken. Förra gången hann jag inte se.


När jag skulle gå hem från jobbet i mörkret och snön så började jag tänka på UF. Dessa kalla tider tycker jag förknippas med UF-tiderna speciellt när vi brukade gå hem så sent på kvällen och efter den snuskiga men åh så roliga incidenten med titt-hålet. Det känns som om min blogg har nu blivit en "vad jag saknar blogg". Fast det är väl anledningen till att man har en blogg - för att skriva av sig. Sedan har jag en blogg för att jag vill ändå komma ihåg senare i livet vad jag har gjort, om jag glömmer av. Det är så roligt att läsa! Många detaljer som man glömmer t.ex. läste jag nyligen dagen då vi filmade Spanska-filmen i Landvetter och så åkte jag hem själv och fick en upptäcktsfärd. Hade glömt av lite från den dagen! Men som sagt så var det så mysigt med våra sena UF-dagar och fika stunder. Har skrivit ett inlägg på UF-bloggen, så att det inte är helt dött! Hihi. Det finns ju "förlossningsdepression" som män brukar få efter förlossningen, tänk om jag har "studentdepression" som man får efter studenten. Hahaha, nä skämt åsido! Jag är så glad över hur den dagen var, därför tänker/tjatar man/jag mycket om det. Något som jag tänker på ofta är hur små saker kan förändra så mycket. Och hur det skulle ha varit om man gjorde si och så. Tack Selda och Emelie för att ni inte lät mig byta till Polhemsgymnasiet, skulle missa så mycket!

Studentdagen var en av de bästa dagarna i livet. (Som jag har sagt många gånger) Blir påmind om det hela tiden också när jag ser studentmössan och studentplakatet i mitt rum som jag egentligen inte ska ha här utan ska rama in fotot bara men har inte tagit tummen ur. Sedan blir jag påmind av en så söt och fin tavla jag fick av Selda med datumet 030610 på ramen och inuti en härlig bild på oss, den ligger på bokhyllan så jag ser den hela tiden. På tal om tavlor ska jag faktiskt fixa mitt rese-kollage när jag får mina bilder som jag framkallade för någon dag sedan. Då kan jag äntligen hänga upp mina två tavlor ovanför bokhyllan! Inte nog med det måste jag nog ta tag i det här med någon trevlig middag hemma hos mig också eftersom några sötisar inte har varit hemma hos mig än! ;)

Oj tiden rinner iväg. Börjar 9.15, hur ska detta gå? Håller på att lägga upp student-bilder här. Publicerar ett nytt inlägg så det blir med ordning och reda. :) PUSSHEJ!

Kommentarer
Postat av: Selda

hihi BIG LIKE på detta inlägget! och tack själv att du lyssnade på oss så du inte bytte till polhem, HAHA ;)<3 hoppas du fpr tillbaka exakt den känslan när man badade i poseidon när du tittar på tavlan ;D

2010-11-10 @ 18:04:40
Postat av: Felicia

Ja, fina bilder från din student! :D P.S Får fiskebäckskilbilderna också en liten ram i rummet? ;)

2010-11-10 @ 23:03:30
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: Maria

Selda: Hihi! Jajamensan, jag får absolut tillbaka den känlsan. ;)



Systeryster: Jamen, den ramen har du sett också och den är inte så liten. [:

2010-11-30 @ 04:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0