Ananas som smakar gammal strumpa

Nu sitter jag här i skrivande stund mellan två tomma sängar då mina kamrater har flyttat in i sina lyor. Har tv:n på i bakgrunden och det är en film med Johnny Depp, Nick of Time, fick jag reda på efter lite googlande. Den är självklart dubbad och rösterna passar inte bra till skådespelarna. Jag undrar verkligen om det är samma personer som dubbar alla filmer och serier, det låter så när jag zappar runt mellan kanalerna. I vilket fall är det väl nyttigt för mig att hålla igång spanskan på detta vis. ☺
 
Började dagen med att äta LUNCH på TGB (The Good Burger) som är en kedja här i Madrid. Den finns kanske i fler länder, i don't know, Internet är för långsam för att jag ska orka googla om allt. Det var en god burgare, åt pulled pork hamburgare och klyftpotatis. Vi har ännu inte testat äta frukost här. Vi har varit lite sega morgonen så när det ändå närmar sig lunchtid så kan man äta sig något mer mättande. (Vi har inte så höga förväntningar på frukosten här.)
 
Idag har både Philip och Linnéa köpt sig ett par snygga och sköna Nike-skor. Man blev lite sugen själv. Men det får bli en annan gång i så fall. De har så himla mycket skor här och många billiga också. Men Converse, Nike, Adidas etc. är inte så mycket billigare. Men man fick upp ögonen för dem, har inte riktigt kollat på Nike-, Adidasskor etc. på länge.
 
Vi satte oss även på Llaollao, som är en frozen yogurt-kedja. Första gången jag skulle smaka på frozen yogurt och det var väldigt gott! Valde en med topping, två crunches (valnötter & någon chokladmüsli) och tre frukter (kiwi, mango och ananas). MEN, usch och fy, både Linnéa och jag tog ananas och den var ingen god. Alltså nu överdriver vi inte, det smakade som typ en gammal strumpa/fotsvett eller något. Det var en konstig eftersmak. Det var uäh. Mangon smakade inte heller någon vidare. Kändes inte så fräscht. Ironiskt när hela lokalen ser superfräsch ut. Finns fler frozen yogurt bars, så det får bli en annan nästa gång.
 
Ser god ut i alla fall. (Eller ja, yoghurten var ju god)

Linnéa och jag gick sedan runt i stan lite till, Philip gick tillbaka till hostelet en sväng. Därefter satte Linnéa och jag på en uteservering där ölen kostade 0.8€ och fick då ett meddelande av Philip "JAG SPRINGER!" och då joinade han oss strax därefter. Jag beställde en cola och Tinto de Verano som är väldigt lik sangria, fruktig och kall. Totalt blev det bara 1.6€, 0.6€ kostade colan. Vi åt sedan en liten "mellanmål" som vi beställde från deras tapas-meny. En klassisk spansk korv som var lite mörkare än vanligt, fick tips av en surfare från Chile som satt bredvid, kostade 2.5€. Så ja, Mercado Provenzal, det här stället är billigt och en favorit.
 
 
Linnéa och sin öl. Bilden till höger är korven som jag inte kan namnet på, får börja skriva ner sådant.
 
Vi gick sedan tillbaka till hostelet en sväng. De skulle packa sina grejer för att dra sig neråt till sina lägenheter. Jag hängde hemma och sedan möttes vi för att äta middag. Det blev en sen middag, som vi åt bara för att, vi var inte så värst hungriga egentligen. Eller borde inte kalla det för en SEN middag då vi är i Spanien, en normaltidsmiddag. Klockan var 22.30 och det var hur mycket liv som helst på gatorna och uteserveringarna var nästintill fulla. (Folk som både åt mat, drack etc.) Det var lite komiskt, vi hade spanat in tidigare idag på ett thaiställe som låg typ 5 meter bredvid, Yellow Grass, så vi bestämde oss för att äta middag där. Så vi flyttade oss bara ner några steg. Det var gottigt och mättande. Jag tog mixed vegetables, tofu och teriyakisås. Kände att det var så sent för en stor middag så detta var lagom samt att jag var sugen på grönsaker. Vi märkte även att på den här gatan bland alla människor och alla som satt på uteserveringarna så var det även en del prostituerade som stod vid varsitt träd ganska diskret. Det var även några under dagtid som man inte riktigt märkte egentligen. Men vi satt ju på uteserveringen ganska länge (så då förstod vi. Men sedan mot kvällen så var det ännu fler. En väldigt ovanlig syn speciellt mitt på en sådan stor och folkfylld gata.
 
Ingen HQ-bild, men detta var gott!
 
Oj, nu börjar det bli alldeles för sent. Så här blir det ju när man äter så sent (ok, borde sluta säga att man äter så sent)!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Niiice, tänkte att jag skulle passa på att köpa skor när jag var nere faktiskt! :D

Svar: Wihoo, då lär du säkert hitta några! ☺☺
h3llokitty

2014-08-31 @ 18:42:55
URL: http://flicky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0