Lägenhet

Wiie! Nu har jag en lägenhet, flyttar in på måndag. Känns SÅ skönt. Tog den första jag besökte faktiskt, orkar inte riktigt leta i den här värmen och att det kunde vara andra som var intresserade samt så var utbudet ändå sisådär, inte många som passade mina krav. Jag hoppas att jag kommer trivas. Den ligger nära en stor park och tågstationen. Bra kommunkation till skolan och till stan. Inte riktigt i hjärtat av Madrid, mer där de vanliga familjerna/gamlisarna bor kanske. Med bra tillgång till los supermercados, big plus! Ena personen som ska flytta ut har bott där i fem eller sex år och en annan fyra år, de flyttar av vettiga anledningar som inte har något med lägenheten att göra, det känns skönt (hoppas att det stämmer). :) Bilder på själva lägenheten kommer en annan dag, nu får ni se lite på utsidan.
 
 
Igår åt vi ute på stan. Åt paella med svart ris som smakade gott trots att det såg lite märkligt ut. Drack även sangria som smakade bra, dock var den väldigt stor trots att jag tog en liten. Det var fin underhållning där med några som kom och sjöng, vissa lite sämre och en annan riktigt bra. Därefter gick vi till en slags "saluhall" som erbjöd en massa gottigheter, vi var dock proppmätta men köpte dricka. Jag drack en gazpacho, mumma! Vi gick därefter vidare till Plaza Mayor där det var någon konsert med klassisk musik, trevligt. Ska kolla upp vad det var. Blev dock väldigt varmt i själva massan. Vi märkte även att fram mot tio var det fler människor som åt, när vi letade efter ett ställe att äta runt klockan sex så var det många restauranger som skulle öppna klockan åtta. Vi får lära oss snart att komma in i spanska vanor.
 
Paellan på restaurangen Taberna la Taurina.
 

Kommentarer
Postat av: yuling

ser jättegott ut ! som du är på semester!

Svar: Haha, ja det ser ganska spännande ut. Nu känns det väl lite som semester. ☺
h3llokitty

2014-08-30 @ 14:10:15
Postat av: Felicia

Ja, spanska måltidstider kommer vara din grej med sen. Aldrig förstått hur det funkar med att äta middag så sent, man kan ju aldrig komma i säng före midnatt väl? Hur kommer man upp sen en vardag? Detta får du efterforska vidare! ;)

Svar: Haha ja det är ju väääldigt sent. Vissa tycker ju att kl 19 är sent som vi vanligtvis brukar äta. Men det här är ju läggdagssent! Det får jag göra, har ett tag på mig. ☺
h3llokitty

2014-08-30 @ 16:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0