Bilddagbok

Nu blir det typ tre inlägg på en timma. Lägger in lite bilder här tagna med mobilen. Hehe, bilddagbok..
 
UÄH. Ingen god mjölk här. Vadå färsk? Smakar 80% vatten och 20% jagvetintevad. Tror jag fick ont i magen av den också. Kommer inte köpa den igen i alla fall. Får kanske be alla som ska besöka mig att ta med sig svensk mjölk. Jag har hittat en god yoghurt i alla fall med kokosnöt- och anananssmak, det gjorde dem bra.
 
Linnéa, Philip och jag tog tunnelbanan till Ikea som låg en timma från centrum. Där låg även en stor shoppingmall. Primark fanns där. Köpte bara ett vitt lakan och en liten svart väska som även rymmer en vattenflaska. (Väldigt viktigt här, då man är törstig konstant). Det var i alla fall lite spännande att åka ut från centrum, det var en söndag också så det var otroligt lugnt. Sedan kan det ju vara så att det alltid är lugnt där. Men det kändes som man var ute i öken då det var mycket tom yta.
 
Åt Codillo Asado, roast knuckle, grillat knoge.
 
På väg hem igen.
 
Köpte takeaway på thaistället igen.
 
Åt glass innan lunch, busigt.
 
Fick nycklar till lägenheten och handlade på Mercadona.
 
Åt väldigt spanskt på ett billigt ställe. Kommer inte ihåg vad det hette nu till vänster, något ovanligt som kanske är något djurs tarm? mage? muskler? Uh, jag vet inte riktigt faktiskt. Glömt vad det hette på spanska. Ska ta reda på det.
 
Åt där med Christine.
 
 
Hej crabbie.

Btw. En rolig grej. Lyssnar nu på Spotify och blev lite förvånad när det plötsligt kom spansk reklam. Hihi.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Härligt vardagsliv du har och god billig spansk mat gillar vi! Svårt dock att få med svensk mjölk till dig.. ;)

Svar: hehehe. ☺
h3llokitty

2014-09-04 @ 09:07:41
URL: http://flicky.blogg.se
Postat av: yuling


Det finns många märker mjölk i spanien.i barcelona drack vi ju finare mjölk där än i GÖTEBORG.finns en märker kalla asteri någting .deras mjölk brukar de står i mjölk avdelning men inte i kylen

Svar: japp, nu har jag köpt helt ok mjölk! ☺
h3llokitty

2014-09-04 @ 19:29:13
Postat av: K'

Bra!

Svar: *thumbs up*
h3llokitty

2014-09-07 @ 18:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0