Tålamod

Förstår mig inte på det spanska skolsystemet. Idag kl 10.00 kunde man börja anmäla sig till kurserna som man vill läsa den här terminen. Vad är det som gäller då? Först i kvarn. Mmm yes, kände på mig redan innan att detta kommer inte sluta bra. Förra året gick det nämligen inte heller så smidigt. Det gjorde det inte detta året heller, typ. Ni kan tänka er typ när Ticnet ska sälja grymma konsertbiljetter och alla ska logga in samtidigt. Det laggar som bara den, bara för att gå vidare till nästa sida tar en evighet. Gör man något fel så känns det som världens största misstag då det tar hundra år att återställa felet. Försökte verkligen ha tålamod med att trycka en gång och låta det ta sin tid. När jag nästan var klar, behövde en till kurs, så kraschade sidan. Åh, va f@#! Ville kasta ner datorn på golvet. Ville nästan bara ge upp och ta "leftovers" sedan. Fick då reda på att det fanns ett annat sätt att logga in, med sitt passnummer etc. Behövde dock ett annat lösenord som jag inte hade sparat så då fick jag stressa och försöka hitta den på Internet. När jag väl hade loggat in så gick det hur snabbt som helst. Och jag fick ändå mina kurser trots paniken. Kändes som en sådan crazy "rea-shopping" som man ser på filmer där alla springer in och fightas om kläderna. Nu får vi hoppas att kurserna blir bra. Jag är ändå taggad. Trodde faktiskt inte det, igår kväll när jag läste på om alla hundrtals kurser så kände jag mig inte riktigt säkert och motiverad. Men nu efter att jag har köpt ett 5-ämnesblock och det löste sig med kurserna och schemat så gäller det ju nu bara att plugga. Det var ju det som var lite knepigt också, att man måste kolla så att kurserna inte överlappar varandra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0